Sunday 2 September 2012

Sarawak kecundang lagi

Stadium Negeri, Petra Jaya, Kuching

Sarawak kecundang 2 - 3 menentang Pahang di laman sendiri.Gua ada tengok team Sarawak training kat padang tepi stadium besar tu. Stadium Sarawak yg bertaraf dunia tu tengah di repair kerusi2 yg dah tercabut tu, jadi terpaksa la team sarawak lwn kat Stadium Negeri yg bersejarah tu. Walaupun kalah, tpi dorang dah buat yg terbaik utk Sarawak. Ngap Sayot!!! Sementara menanti perlawanan bermula, gua dgn family gi jalan2 kat Carnival Jom Heboh. Tapi malangnya hari telah hujan memaksa aku sekeluarga balik  rumah.

Aku hanya tengok update kat Astro Arena yg menayangkan perlawanan Perak vs Negeri Sembilan, banyak kekasaran dan kesilapan berlaku sepanjang permainan. Antaranya gua tengok pemain Perak tersentuh bola dgn tangannya. Pastu pemain Negeri Sembilan pulak ter'step' kaki pemain Perak memaksa referee melayangkan kad kuning, bukan 1, tpi 9 kali!

Dahsyat gile dorang main, tpi tak sehebat permainan Sabah vs Terengganu tahun lepas, Terengganu menang 6 - 3 lawan sabah, perghhh!!! Kasar gilerr main!! Dua2 sama hebat. Jom heboh yg berlangsung sebelum perlawanan itu kurang meriah apabila hujan renyai2, atau org Sarawak panggil, 'ujan rintis2'. Tpi, yg gua pelik, hujan tiba2 berhenti bila dah nak keluar dari perkarangan Kompleks Sukan tu...

Ni gua selitkan gambar pesta Jom Heboh sebelum hujan. Nampak meriah dan membengalkan (memekakkan) telinga mendengar promosi2 yg ditawarkan, over volume...


Agak meriah dengan jeritan org yg memekakkan telinga, kampung gua lagi aman. Tpi disebalik kemeriahan tu, ade jgak budak mintak penampar dari skolah gua dtg dgn bala kaban kelaurganya pi ngutip tin, bahalol punya budak. Dahlah rasa dirik gengster, mbak geng bantei takut. eh alu ckp sarawak gua. hehehe...

Semoga perangai sabol cepat berubah dan cepat pindah dari skolah aku... amin...]

Sampai sini saje entri ari ni. Blog ni pun dlm proses utk maju.





No comments:

Post a Comment

Sidak tok tengah bersusei hal post nok diatas tok, ktk join skali mok?

Masa bahagian kuching