Thursday 13 September 2012

Kemerdekaan UPSR...



takde idea nak letak thumbnail ape, letak
jela gmbar bdk2 UPSR taun lepas...
Arini gua berjaya harungi 3 hari yg menyeronokkan. Hari pertama memang la rasa cam nak nangis, tpi bila dah msok hari ke-2, rasa seronok, tpi bila last day UPSR, member2 sebilik gua semua rasa cam buat latihan je, memang bersukaria kami dlm bilik tu.

Hari pertama gua jawab paper bm1 bm2 ngn math 2. hari kedua gua jwb paper math1, tpi 2 sbuject skolah gua tak ambik, iaitu bahasa cina ngn tamil, jadi, gua balik kol 9.15 pagi laa. Last day pulak, gua jwb bi1, bi2, sains ngn aptitud (ujian penderaan otak). aptitud tu gua rasa lagi baru.

Bila acara penutupan UPSR, kenangan yg paling gua takkan lupa ialah kacau Ali (jaguh badminton skolah) minum, habis tersembur air yg dia minum kat org dpn ngn tepi, tak terkecuali gua! hahaha!!! takkan gua lupa kenangan menghadapi UPSR nih. First day bkan main lagi ramai yg nangis, bila last day cam funfair bilik peperiksaan gua tuu.

Gua dikatogori Pusat 371, iaitu kumpulan yg ditarget cikgu2 utk dpt 5A, Pusat 372 pulak murid2 yg ditarget cikgu utk dpt 5A dan kebawah. Gua cukup puas hati, pusat 371 tingkat paling atas manakala pusat 372 hanya naik 2 set tangga, gua naik 4 set!!! Lahanat btol laa...

Tpi alhamdulillah gua dpt jawab semua paper dgn tenang dan waras, kecuali ujian aptitud yg buat otak gua hampir gila tuu. sabor je laa. Tpi gua memang sanjung cikgu-cikgu gua sbb dah beri pengetahuan yg banyak... doakan gua dpt 5A...

Masa bahagian kuching