Sunday 23 September 2012

Kehidupan gua lepas UPSR

Edit by Photoshop

Ini skolah gua, mesti lu semua tau kan apa gua buat masa ni? tak, salah tuu. Gua tak buat apa2 di skolah selain melepak, beli makanan kat kantin dan balik skolah. Kalau gua ada mood, gua ajak member2 gua duk cerita hantu dlm kelas. Sekolah gua ni masih baru lagi, cuma yg buat building2 nampak lama ialah cat murah yg senang pudar.

Kalau nak start group citer hantu ni, skolah gua venue yg terbaik. Antara tempat2 yg boleh digredkan utk venue citer hantu ialah
Gred A: Suasana paling seram
1. Tingkat 3 Blok D
2. Tingkat 3 Blok E
3. Perpustakaan 
4. Flat guru tingkat 3

Gred B: Seram sejuk
1. Kelas-kelas darjah 6
2. Kelas-kelas darjah 3
3. Makmal komputer
4. surau

Amacam? Gua belum pernah citer hantu kat gred A nombor 1 dan 4 dan gred B nombor 2 dan 3. Gua kalau citer hantu, gua ajak member2 yg berpengalaman banyak, gua tak ajak yg lurus bendul, nanti suruh citer kate takde citer.


Panorama diwaktu senja skolah gua...
Nanti cikgu-cikgu gua buat lawatan ke tempat2 yg gua taknak pegi. Lepas UPSR ni bnyk masa terluang, lu semua buat apa? Tolong bagi cadangan di kotak komen di bawah supaya gua tak bosan duk kat kelas tengok cikgu duduk termenung. Lepas UPSR nih, gua rindu bila cikgu jerit suruh diam. Dulu bkn main sronok lgi gua dgn member2 gua ketawa terbahak2. Masa tu era citer lawak, lepas UPSR era citer seram.

Sebelum UPSR, bkn main susah nak main game, bukak buku senang. Lepas UPSR ni bukan main lgi senang main game, bukak buku susah. Siot la kehidupan lepas UPSR ni. Ni baru UPSR, kalau lepas SPM? Hanya Allah yang tahu...


Ni semua member2 gua masa abis kelas tambahan pukul 4.30. Kami lepak2, sronok2 dan jalan2. Masa ni boleh diibaratkan cam lepas UPSR la, cuma masa tu semua org menghitung hari utk UPSR. Lepas UPSR cikgu kate "awak tak boleh sewenang-wenangnya melanggar peraturan sekolah", tapi gua keluar kelas beli air, beliau tak kesah pun? Inilah kehidupan lepas UPSR...

Masjid baru Matang Jaya

Pemandangan Matang Jaya dari tingkat
3 Blok E.

Masa bahagian kuching