Saturday 22 September 2012

Pengenalan & Sejarah Blog

My Blog Kuching mula beroperasi pada 24 Desember 2011. Blog ini masih baru lagi.Blog ini beroperasi di Kuching,Sarawak. My Blog Kuching ditadbir oleh Mohd Nahasrudeen.

Blog ini pada mulanya adalah blog yang telah didelete. Terbiar selama 5 bulan begitu sahaja dengan nama 'Striker Gila'. Dan dalam bulan Desember 2011 saya berkunjung ke blog Aliff Cullen yang bernama 'Info-Info Menarik'. Saya sangat kagum dengan kekreatifan Aliff Cullen membina blog itu.

Saya pun terus menerus berusaha membina sebuah blog yang pada hari ini dikenali sebagai My Blog Kuching. Post pertama disiarkan pada 24 Disember 2012 yang bertajuk 'Selamat Datang'. Pada hari ini, Aliff Cullen telah menghapuskan blognya yg penuh dengan maklumat itu. Sehingga ke hari ini saya masih mengingati orang yg menginspirasikan saya utk menjadi pemblogger, iaitu Aliff Cullen.

15 Februari 2016, My Blog Kuching secara rasmi ditukar kepada nama baru iaitu IDUP SWK sempena nama initial saya iaitu 'IDUP SWK'.

Maksud nama 'My Blog Kuching'
My - Singkatan utk domain negara Malaysia iaitu '.my'
Blog - Jenis website yang dibina iaitu 'Blog'
Kuching - Tempat dimana saya tinggal sekarang

Maksud nama 'IDUP SWK'
IDUP - Hidup.
SWK - Singkatan bagi nama Sarawak

Tentang post
Nyatakan ulasan anda di bahagian komen di bawah setiap post.

Senarai header yang pernah digunakan
Header Pertama
Made by: Microsoft Paint
Header kedua
Made by: Photoscape

Header ketiga
Made by: no editing

Header keempat
Made by: Photoshop CS5

Header kelima (salah eja world kpd word)
Made by: Photoshop CS6

Header keenam (pembetulan word kpd world)
Mad by: Photoshop CS6


Header ketujuh
Made by : Photoshop CS6
Header kelapan
Made by : Photoshop CC


Terima kasih atas keprihatinan anda...

Masa bahagian kuching