Friday 10 February 2012

Kucing nenek aku meninggal...

Kucing Siam dari baka istimewa...

Kats adalah kucing kesayangan nenek,datuk,adik-adik aku yang lain,dan aku. Kucing ni ade keistimewaan yang paling best skali dalam rumah nenek aku ni...

Antaranya:

(a).Pandai menangkap tikus
(b).Senang menyesuaikan diri dengan aku ( kalau kucing lain kompem taknak digosok kecuali org yang mereka btol2 kenal... )
(c).Antara baka kelahiran siam dan kucing domestik yang unik.
(d).Mempunyai keistimewaan mata iaitu mempunyai mata yang juling sedikit menampakkan wajah cute nya...

Ape yang kami konfius ialah Kats dan adik nya berbeza spisis,tapi lahir dari mak yang sama,saye sendiri menyaksikan kelahiran Kats dan 2 ekor adiknya dalam sangkar mak dia.Kalau tak silap saye laa,ade 1 lagi adik Kats,rasenye dah dilepaskan dgn ibunya skali kat semerah padi dulu,usu saye yg lepaskan....

Sebab tuu la kucing ni jadi kesayangan atok dan nenek aku...

ini adalah antara gambar 'Kats' yang sempat aku dan atok snap masa dia masih hidup dahulu.

gambar yang nenek aku snap masa
nenek aku nak pi kedai...

Scene filem Sherlocks Holmes,hehehe~~~

hahaha,kuda...

antara posing terbaik Kats masa buat
kuih kat rumah nenek aku...

nilah gambar terakhir yang aku ambil waktu
 aku pegi rumah nenek aku...

Ni la adik die yang comel lote jgak,ni pon kucing kesayangan nenek d
an atok aku gak sbb mempunyai kebolehan menangkap tikus...

atok aku ckp ni lah tempat die slalu tidor...

SEGAK... antara ciri2 Kats.

tengah relax dengan adek die kat dpan pintu...
Yang kami sangat kagumi ialah adiknya yg berlainan spisis,adiknya domestic shorthair,tapi abgnye pulak siam,tak ke pelik camtu?

Sesi bergambar sblum atok aku ke pasar...
Setiap makhluk Allah pasti akan kembali kepadaNya...
Semoga kita ( Kats ) dan aku akan bertemu di akhirat kelak... Ameen...

No comments:

Post a Comment

Sidak tok tengah bersusei hal post nok diatas tok, ktk join skali mok?

Masa bahagian kuching