Tuesday 21 February 2012

Kisah sekolah aku...

 Ni skolah aku.Skolah aku ni mula dibuka pada 1997. Ni antara sekolah terbaik di kuching. Tpi guru besar tengah risau sbb prestasi kami tahun lepas buruk sangat, sbb taun ni aku nak UPSR. Korang mesti tau kan rasa dok kat sekolah. Ni aku nak citer sikit 'info-info menarik' sekolah aku...

Ni member2 aku. diaorg tgh syok main bola baling tuu. Nampak tak yg pakai uniform skolah tuu? Tu laa sahabat aku, Hafeez. Member lain termasuk Afdhal (pakai baju hijau kat tiang gol tuu), Luqman (kat dpn tiang gol,jadi keeper), Ali Lee Chong Wei skolah kami (belia yg pakai baju biru oren tuu), dan Nazrin yg kat tgh2 tuu,pakai baju skolah...


Ni pulak member lama aku. Yg kuning tuu Ezzry, Yg cam kaki pukul tuu Jesse. Dua2 ni gengster.. Kalau Jesse ejek Ezzry, kompom lari punya Jesse. Dia nampak aje brani, tpi cam bidadari.
Huhuhu~~~


Ni member khas aku. yg merah tuu Adli,budak famous di skolah, yg baju biru tuu Luqman gol keeper tadi,Budak paling lawak kuat di skolah, yg ber uniform tuu Shafiq, budak baik dan juga kawan baik aku, yg pakai baju hitam tuu Irfan, captain pasukan bola sepak skolah kami. Kalau challenge football, blom tentu skor stengah gol...

Ni laa Hafeez, bkan Hageez ye,tuu pampers. Dia ni slh sorang member terbaik aku. Mak dia dah ninggal sebab penyakit kanser. Aku lupa kanser ape,yg pasti mak dia bkan kanser paru2. Skarang ni dia tinggal dgn ayah dan kakak2nya yg lain. Kesian kan? waktu mak dia ninggal tu, dia ngn aku masih dajah 3. Tpi dia ni ade laa lawak jenaka sikit. Yg penting pengetahuan dia selaras dgn pengetahuan aku...

Ni aku sertakan dgn beberapa panorama sekitar sekolah.


Yg  bumbung oranges tuu Smk Matang Jaya.

skolah aku merupakan sebuah sekolah
berpemandangan gunung

Ni pulak Masjid Putih Matang Jaya

Cantik tak? ni masjid putih tuu...
Begitulah kisah member2 aku dan skolah kebanggaan kami.

Masa bahagian kuching