Friday 3 May 2013

Hasil kerja Photoshop aku yg latest...

stereographic of new york city
haaa, lamak dah sik update blog tok dgn post2 ngereco aku oh! jug nyambong ngereco jap! topic kali tok ialah Photoshop! 

Photoshop ada, tpi dah terbiar lamak tegal sikda idea mok molah apa, tambah gik gago ngn segala2 dak kerja dari tempat pelik yg ditunggah "SEKOLAH"... nang gago skali jak eh. Ok, juh ceta balit hal aku ngn Photoshop tek, aku ada blaja beberapa jenis effect yg "rugged-rugged". sesuai pake sidak photographer yg ngambik gmbr2 panorama, gmbr binatang & apa2 gmbr asal nya ada tulis sia "photo", "picture", or "gambar".
Effect2 yg dicuba aku tek ada 2 jenis.

1. Stereographic or small planet -  gmbr pemandangan yg ditukar jadi planet kecik..
2. Out of Bounds - gmbr sesuatu object yg terkeluar dari bingkai gmbr nya.

Effect2 tok masih dlm percubaan lah, masih ada yg lom jadi gilak... ok, juh nangga gine rupanya tek, kakya berik komen apa yg pelu diperbaiki...

kita mula ngn gambar Stereographic/small planet lok...

stereographic of kuching...

stereographic of chicago


kakya teruskan dgn gmbr out of bounds...

penguins...

meme out of bounds...

pusak-pusak paknek ku, yg di out of bounds juak...

Ok, tok jak lah gmbr2 nya tek, simple2 jak! mun ada masa klak post tutorial gine mok molah out of bounds ngn small planet ya... k lah, cau lok...


Masa bahagian kuching