Thursday 25 October 2012

Soalan aku tertanya-tanya masa kecik (bahasa Sarawak)

nadai idea mok engkah cover apa...
Soalan yg dah terjawab.

1. Org dolok goreng ikan pake minyak apa?
jwpn nenek aku: pake minyak buah neor jak, neda minyak kelapak sawit masa ya

2. Camne omputeh molah kartun kdk spongebob ndn nak lain2 ya?
jwpn google: pake software la sayang, org dolok baruk lah pake kertas

3. Pa benda yg ada dlm tv ya?
Aku pun discover: wayar tembaga nak melobor2 di compressed dlm sigek besi

4. Camne rupa internet?
jwpn google: kmk sik tauk juak camne rupa internet koh, kmk baruk diam rah internet dlm 19 taun gia...

5. Camne rupa Malaysia?
jwpn Pakcik Google Map: kdk tok...

6. Camne baby dilahirkan?
jwpn nenek aku: Rahsia, sik boleh padah!

7. Kuman ya binatang ka?
jwpn cikgu aku: Bukan, kuman ya sejenis makhluk mikro nak nyebab selesema 13a13i ya...

Soalah yg belum terjawab

1. Camne sidak molah TV LCD???
2. Camne baby dilahirkan???
3. Pa benda nak nyuroh kapal ilang rah segitiga bermuda???
4. Planet pa ada rah luar sistem suria???
5. Camne rasa megang rifle???
6. Camne rasa berlian???
7. Camne laut boleh masin???

mun takrang tauk jwpn soalan2 tok, boleh jwb rah ruang komen dibawah... tolooongg gilak gilak!!!

Masa bahagian kuching