Monday 8 October 2012

4 Perkara yang buat kita jadi 'Fedup'


Slalu kita nampak org naik fedup kan? korang taukan camne reaction org2 yg naik fedup tu kan? Gua pun dah naik fedup dgn komputer gua yg masalah sngt. Macam babun! satu lagi masalah gua btol2 fedup, masalah angkatan tentera semut yg menyerbu gelas nescafe gua.

Dalam 1 minit, penuh dah semut dlm gelas tu. Dah la semut tu masa gua menaip, ade yg merayap2 kat lengan gua. Naik fedup gua dibuatnya, ok, kita teruskan dgn ke perkara yg membuatkan kita naik fedup.

4. Kantin: Tolak, Cucok dan Tekan
Bila kat kantinkan, kan slalu org tolak2 kita, cucok2 kita, tekan2 kita dan mcm2 lagi. Perkara ni yg boleh buat mangsa jadi fedup.

3. Perpustakaan sekolah: Lari dan Jerit
Gua tak tau la keadaan perpustakaan skolah korang, bising ke tak. Tapi, bila klas gua visit perpustakaan, cam sakai. Perpustakaan gua ada 2 jenis tmpat duduk, 1 ni duk kat bawah, 1 lagi ni duk kat kerusi.

Gua pilih utk duk kat bawah sbb dkt dgn rak buku lah kan. Bila si setan2 pengawas ni datang dgn geng itam dia (tau2 jela) berlari, main kejar2, bila dah tangkap, jerit sampai gua naik fedup tak dpt baca buku.

2. Kelas: Lari, jerit dan main bola
Klas gua ni keadaannya cam kat perpustakaan tu lah. Bila cikgu tadak, pesta zoo sedunia mula. Ade yg main bola (tin yg dipijak, pastu sepak), ade yg main kejar2. Yg gua tak tahan nih, bila meja gua kene tolak ke tepi (meja gua kat blakang skli, blkang tu port org main bola), dahla selambe je tolak, main bola selambe gak kat depan gua! tu la yg buat org naik  fedup!

1.Dewan Tempat Makan: Sepak Bekal
Sepak bekal ni sbnrnye org yg main bola, bila tersalah sepak, org tu sepak la bekal. Gua tak penah alami ni, gua nampak je org lain kene. Tapi gua fedup bila gua makan ade org main bola dkt2 situ, takut nanti tin yg disepak tu msok kat makanan gua.

Soalan bonus abuden: Berapa banyak perkataan 'FEDUP' kat dalam post ni, jawab kat komen box di bawah...




Masa bahagian kuching