Saturday 27 October 2012

Pertama Kali Photoshop Menjejakkan Icon nya di Desktop Aku

splash screen PS CS5

Photoshop... sape photographer tak kenal software ni kan? mesti korang kenal. aku nak story pasal photoshop pertama yg aku download. Aku download Photoshop CS5 atau Photoshop 12 ni pada 9 March 2012, Jumaat pada pukul 4:01:10 P.M. download memang lame! pastu kene cari & download kit nak crack die lagi.

Bile dah abis semua projek download dan crack, aku pon bukak photoshop. betapa bengang nye otak aku tengok tool2 yg aku masih belum berkenalan. Tpi, lepas aku belajar semua tutorial dari youtube, barulah aku tau camne nak bermain2 ngn tools photoshop nih. skang ni, aku boleh dikatekan 1/6 pro la pasal photoshop ni. 

Partner se-photoshop aku, Rheyke Aliff(facebook beliau), seorang editor yg lebih berpengalaman dari aku, lebih kurang 1/4 la beliau pro pasal photoshop ni. dia bnyk ajar aku tutorial PS nih. 

ni antara gmbr yg aku edit guna PS CS5 nih...

cutting masih dlm lever beginner.
Yg beg biru tu Rheyke..

cutting masih dlm lever beginner
jalur neon...


Permulaan Dinasti CS6
Splash Screen PS CS6 standard
Photoshop CS6 atau Photoshop 13, versi terbaru sekali Adobe pada masa ni. Bile abg aku ckp kwn die dah ade photoshop cs6, aku terus downloa CS6 tuh. CS6 dilancarkan pada 7 Mei 2012, dan masih baru lagi dan ade tool2 yg baru diperkenalkan. Tapi sayang, CS6 tak bertahan lama kat pc aku sebaik saja aku uninstall ps ni atas reason virus...

Tapi tak lame! aku install balik CS6 pada 5 Oktober 2012, hari same aku install PS CS5 iaitu Jumaat pukul 12:54:50 P.M. Sampai sekarang software ni bertahan. Bukan takat tu je! aku dah ade Adobe Illustrator (kalo tak tahu, google), Lightroom dan After Effect(utk edit video). tpi software favourite aku tetap Photoshop, tak kire version brape dan CS brape.

ni antara hasil editing aku selame aku ade CS6 nih, ade bnyk lagi, tpi ade yg tak boleh tunjok, private...


Cutting aku makin cemerlang...

tukar warna anak mata
Model: Ali jaguh badminton skolah

Metro Edited Version



Masa bahagian kuching