Saturday 7 April 2012

Burung aku meninggal dunia.

Salam all. makin lama makin famous blog aku ni sejak bukak cuti skolah taun lepas. Tpi lama gak dah tak update blog. okeh, arini nak citer pasal burung pipit belaan aku. baru pagi tadi (7 April 2012) mak aku cakap dia mati. Aku baru balik dari rumah baru usu aku, aku pegi Sri Aman visit Festival Benak. Sygnya, berita buruk tiba di telinga aku, burung kesayangan aku mati. Pasti ada hikmah disebaliknya. Ni adalah antara gambar yg aku sempat ambil, sorry la blur sangat, iphone mak aku buruk.

Cute kan? sedih aku burung pipit kesayangan aku pergi. baru je nak lepaskan, tapi masalahnye, kalau lepaskan nnti kena ngap oleh kucing, burung ni takpat terbang! ntah sakit apa aku taktau. Yg pasti dia tak dpt terbang, kalau lepas nanti mati kena baham pulak, Almaklumlah, kat kawasan Kuching kan banyak Kucing. Nama pun Kuching.

burung pipit aku ni blom ade name, tpi abg aku gelar 
dia cip aje sbb dia buat bunyi cip cip cip.....


bila org yg dia tak kenal dtg, dia akan lari pusing2 satu
 sangkar smpai air dan makanan dia tumpah.
kalau org tu ialah aku, dia diam aje.

Keistimewaan dia ni ialah dia pandai kelip mata sebelah
je, pastu dia pandai main tenung2 ngn aku. cute btol...
Sampai sini je lah, btw, aku nak letak satu credit kat sini.
By deodorant Rexonamen spray.
terbaaeek!!
 



No comments:

Post a Comment

Sidak tok tengah bersusei hal post nok diatas tok, ktk join skali mok?

Masa bahagian kuching