Wednesday 4 January 2012

Bunuh 4 Beranak : Polis Selesai Dalam 24 Jam

Baca banyak lagi untuk mengetahui lebih lanjut...


Ketua Polis Daerah Sibu ACP Shafie Ismail yakin pihaknya akan menyelesaikan kes pembunuhan kejam membabitkan empat sekeluarga di Lorong RTM B1 Jalan Oya, Sibu awal pagi Selasa lalu dalam tempoh 24 jam lagi dengan penahanan isteri mangsa yang juga saspek utama.

Saspek, seorang warganegara China berusia 28 tahun ditahan reman selama tujuh hari bagi membantu siasatan pihak polis.

Siasatan turut dibantu Jabatan Siasatan Jenayah dan Forensik dari Bukit Aman dan Kuching dengan mengadakan pemeriksaan serta siasatan ke tempat kejadian (kediaman mangsa) bagi mencari bahan bukti kes pembunuhan tersebut.

Dalam insiden berdarah itu, isteri mangsa yang berasal dari Republik Rakyat China, berjaya melepaskan diri tanpa mengalami sebarang kecederaan dalam insiden berdarah awal pagi semalam yang mana meragut nyawa  Leong Nyuk Lan, 76, Ling Tong Hock,36, David Lung Chei Qi,10, dan Amy Ling Zi Jiun, tujuh tahun.

Manakala, seorang lagi anak mangsa, Kelvin Ling Chei You berumur lapan tahun  yang mengalami kecederaan serius di bahagian kepala diterbangkan ke Hospital Umum Sarawak di Kuching dari Hospital Sibu untuk rawatan lanjut pada jam 2 petang tadi.

Bagaimanapun, helikopter yang membawa mereka terperangkap di Simunjan akibat hujan lebat. Mangsa dan Ibu kandungnya yang bergegas pulang dari Singapura masih belum dapat diterbangkan ke Kuching ketika berita ini ditulis akibat cuaca buruk.


No comments:

Post a Comment

Sidak tok tengah bersusei hal post nok diatas tok, ktk join skali mok?

Masa bahagian kuching