Sunday 22 January 2012

5 Browser Paling Pantas.

Tekan "Baca Banyak Lagi" untuk mengetahui lebih lanjut.



5.Microsoft Internet Explore
Internet Explore berada di tempat kelima kerana browser ni paling lambat diantara 5 yang tadi,tetapi adalah browser terpantas semasa penciptaan nya buat pertama kali,dan selepas itu dipintas oleh Mozilla Firefox...

4.Mozilla Firefox
Mozilla telah diiktiraf sebagai browser terlaju selepas Mocrosoft Internet Explore sebelum wujudnya Opera mini Web Browser dan telah berada di kedudukan terpantas selepas Mozilla Firefox dan Microsoft Internet Explore.

3.Opera Web Browser
Opera Web Browser adalah antara browser terbaik yang menaiki tangga pertama selepas Mozilla Firefox.Macam biasa,browser yang dicipta selepas browser yang dahulu adalah yang terpantas sebelum tercipta browser yang lebih pantas.Selepas tuu,tercipta pulak Apple Safari punya browser.

2.Apple Safari
Apple Safari telah dicipta untuk Iphone,Ipad,Macbook,Imac dan semua produk dari Apple.Inc yang diasaskan oleh mendiang Steve Job dan telah menjadi pelayar web terpantas,tetapi diciptakan selepas pelayar web terpantas sekali, iaitu Google Chrome yang berada di tangga pertama setiap masa.

1.Google Chrome
Google Chrome berada di tangga pertama setiap masa kerana mempunyai servis pelayar web terbaik walaupun  terciptanya pelayar web yang lebih baru seperti Apple Safari yang diciptakan selepas Google Chrome tercipta.Dengan kata lain,tiada Browser dapat mengatasi Google Chrome.

Antara ciri - ciri google Chrome:

Ruang Incognito
Google Chrome juga mempunya Incognito Window yang membolehkan kita melayari internet secara rahsia,tiada siapa yang akan tahu apa yang anda lakukan di Incognito Window.Tiada apa - apa rekod sejarah semasa anda melayari internet melalui ruang incognito.

Keselamatan Chrome

Chrome memuat turun kemas kini dua senarai hitam (satu untuk phishing dan satu untuk malware) serta mengingatkan para pengguna yang cuba memasuki laman web yang berbahaya. Ciri-ciri ini juga disediakan untuk pelayar lain melalui API awam bebeas bernama "Google Safe Browsing API". Dalam proses penyelenggaraan senarai hitam ini, Google juga memaklumkan pemilik laman web tersenarai yang mungkin tidak menyedari kehadiran perisian berbahaya.

Kelajuan Chrome

Mesin maya Javascript dianggap sebagai projek yang cukup penting untuk dipisahkan (seperti Tamarin oleh Adobe/Mozilla) dan diuruskan oleh pasukan khusus di Denmark. Pelaksanaan sedia ada direka untuk "atur cara kecil yang mana prestasi dan daya interaktif sistemnya tidak begitu penting," tetapi aplikasi web seperti Gmail "menggunakan pelayar web sepenuh-penuhnya apabila melibatkan manipulasi DOM dan Javascript". Hasilnya ialah enjin V8 JavaScript yang direka dengan ciri-ciri meningkatkan kelajuan pengalihan kelas tersembunyi, penjanaan kod dinamik, dan pengumpulan buangan persis. Ujian yang dijalankan oleh Google mendapati V8 dua kali lajunya berbanding Firefox 3 dan Safari 4 beta.

Secara ringkasnya,Google Chrome mempunyai prestasi terbaik dari 5 browser terbaik dunia pada masa kini.Saya Syorkan untuk download Google Chrome.

Google Chrome Download disini:







No comments:

Post a Comment

Sidak tok tengah bersusei hal post nok diatas tok, ktk join skali mok?

Masa bahagian kuching