Pages
Labels
Search This Blog
Wednesday, 14 November 2012
Monday, 12 November 2012
Sebab Kuching bergelap terjawab
Aku dah post hal Kuching blackout pagi tek, baca Kuching Blackout Lagi
KUCHING 12 Nov. - Masalah di talian penghantaran satu daripada dua stesen janakuasa berkeupayaan 275 kilovott (kV) di Engkelili-Mambong dipercayai menjadi punca hampir sejuta penduduk di barat negeri ini bergelap beberapa jam sejak pukul 7 petang semalam.
Sunday, 11 November 2012
Wednesday, 7 November 2012
Pengumuman tarikh result UPSR ditunda kepada 19 November 2012
Keputusan peperiksaan UPSR yg sepatutnya diumumkan pada 7 November 2012, akan ditunda pada 19 November bagi membolehkan penyemakan semula atas sebab-sebab tertentu.
Majlis Pengumuman Analisis Keputusan UPSR 2012 akan diadakan pada hari Isnin, 19 November 2012 pada jam 9.00 pagi di Bilik Mesyuarat Utama, Aras 6, Blok E8, Kompleks Kerajaan Parcel E, Putrajaya.
Pada tahun ini seramai 517,139 orang calon telah menduduki UPSR di 8,284 pusat peperiksaan di seluruh negara.
Calon boleh mendapatkan keputusan mereka dari sekolah masing-masing selepas jam 10.00 pagi pada hari yang sama.
Kementerian Pelajaran Malaysia,
6 November 2012
Saturday, 3 November 2012
Adventure Time with Finn & Jake
![]() |
| Finn ngn Jake, nak kaler pink blakang ya princess bonnibel bubblegum, nak cam rockstar ya Marceline queen of vampire... |
Tauk kartun tok? tauk sik? abg aku nak umor 20 taun ya gik suka nangga ceta tok. nang lucu abis olah nak duak ekok ya. mun mok tauk, tok lah karton Adventure Time, karton nak tgh famous masa tok.
Nya berkisah tentang duak org/ekok adventurer yg diam rah dunia nak lepas mushroom war (perang nuklear). Finn (nok manusia) ya mungkin manusia last rah bumi. Finn ya anak angkat kpd Joshua ngn Margaret, mak bapak kpd si jake nak asuk ya. sidak diam di benua nak namanya Land of Ooo. nak sekok gik ya asuk magic yg namanya Jake.
Nya ada kuasa stretching nok luar biasa, nya dpt besarkan badan nya ngn kecikkan badan nya. sidak diam dlm kubu pokok a.k.a rumah pokok. nya duak ya nang rapat ngn Princess Bonnibel Bubblegum. sidak tok nang lucu, rupa kdk serius. hahahaha!!
![]() |
| Tree Fort |
Dah ujong taun tok...
![]() |
| Kuching City |
DAh ujong taun dah tok owh, sik sedar ku dah ujong taun, cam bruk marek aku main bunga api masa raya 2011. Sik lamak gik result UPSR kluar. sik sangka aku dah nak msok skolah menengah dah. taun lepas kan main gik lamak nunggu mok taun baru, taun tok rasa cam baruk seminggu jak dah ujong taun.
1. SMK Matang Jaya
2. Kolej Abdillah
3. Skolah baru bukak rah matang: SM Sains Kch Utara
3 igek skolah tok lah jadi rebutan geng2 aku. dah lah sidak ya pande2.
Pa keja aku pas upsr tok:
bangun pagi → gi skolah → balit skolah → bukak PC → biar PC → tido petang → bangun petang → main CS 1·6 → Online FB sampe tgh malam → kol 1 main 1·6 → kol 2 pagi nangga tv → tido → bangun pagi → gi skolah dan berulang cam cam biasa...
Boh nak suka takrang, takrang lom cerik gik bertapa boring nya cuti pas upsr tok, lom gik SPM!
P/s: cuti tok ktk urang melancong sine? comment rah bwh lok...
Subscribe to:
Posts (Atom)









